Het kan voorkomen dat u een tapijt wilt kopen maar niet zeker weet of hij het formaat wel juist is en of hij wel past binnen het interieur. Een tapijt aanschaffen kan een hele uitgave zijn en daarom is het belangrijk om te weten of u wel de juiste hebt aangeschaft.

Om u tegemoet te komen mag iedere klant die bij ons online of op afstand, bijvoorbeeld door middel van telefoon of mail, een tapijt heeft gekocht zijn koop annuleren binnen 30 dagen. U hebt dus een maand de tijd om te wennen aan het tapijt en te beslissen of u het wilt houden of kosteloos wil retourneren. Hiervoor hoeft u geen geldige reden op te geven. Zo kunt u rustig kijken of u tevreden bent met het tapijt en hoe u het gebruik ervan ervaart.

Officieel bestaat de wet van verkoop op afstand uit 14 dagen bedenktijd. Het wennen aan een tapijt heeft echter langer nodig, daarom bieden wij u een dubbele bedenktijd aan. Deze bedenktijd gaat in op de dag na het ontvangst van uw tapijt. tijdens deze dertig dagen dient u zorgvuldig met het tapijt om te gaan om enkel te concluderen of het tapijt bij het interieur past en of u het wilt behouden.

Als u uw tapijt retourneert dient u dit in bij de verkoper door middel van een modelformulier. Deze bekendmaking dient binnen de dertig dagen te gebeuren, evenals de retouring. Het terugsturen van het tapijt moet bewezen worden met een bewijs van verzending. Het tapijt dient teruggestuurd te worden in de originele verpakking met alle bijbehorende elementen. Als er na dertig dagen geen herroeping is ingediend is de koop een feit.

De verzendkosten zijn voor rekening van de klant, de prijs die betaald is voor het tapijt worden binnen 14 dagen terugbetaald door de verkoper.