Bestellen

Dat komt omdat wij al onze tapijten groot inkopen, zonder tussenpersonen. Zo krijgen we een betere prijs per tapijt. En omdat we alles rechtstreeks van de knopers importeren, kun je er zeker van zijn dat de kwaliteit altijd van hoog niveau is. Bovendien belonen we het harde werk van de knopers, want het knopen van een tapijt duurt soms wel jaren.
Bestellingen kunnen in onze showroom worden afgehaald. Bij uw bestelling moet u dan de optie afhalen aanklikken en vervolgens wijst alles zicht vanzelf.
Veel mensen vinden het fijn om telefonisch een bestelling te plaatsen en om die reden bieden wij mensen ook die optie. U kunt de producten die u wilt bestellen opzoeken en vervolgens de bestelling telefonisch doorgeven via 0618699503.
U kunt bij Tapijtenkelim op verschillende manieren betalen. In de eerste plaats kunt u kiezen voor iDEAL. Dit is één van de meest gebruikte betaalopties in Nederland. Wilt u het bedrag liever direct overmaken naar onze rekening? Ook dat is gelukkig mogelijk! Dan is het wel van belang om uw bestelnummer te vermelden bij de overboeking. Wilt u liever uw bestelling fysiek plaatsen? Dan kunt u eerst na de showroom komen en daar uw bestelling afrekenen.
U kunt bij ons de bestelling wijzigen mits de bestelling ons magazijn nog niet heeft verlaten. Neem contact op met de klantenservice om de verschillende mogelijkheden te bespreken.

Bezorging

We hebben alle tapijten die op de website staan in voorraad. Na de bestelling worden ze direct verzonden. Meestal worden ze binnen 2-3 werkdagen binnen Nederland geleverd en binnen 3-4 werkdagen naar andere landen in Europa. Het magazijn van onze tapijtenwinkel bevindt zich in Bleiswijk (Nederland).
Na uw bestelling ontvangt u een verzendbevestiging via de mail. Deze ontvangt u nadat het tapijt het magazijn heeft verlaten. Deze verzendbevestiging bevat ook een trackingnummer, zodat u kunt zien waar de bestelling zich bevindt. Dit nummer kunt u gebruiken om het pakket op elk moment te traceren. Dit kan bij de website van de vervoerder.
Ons magazijnpersoneel is erg voorzichtig en zal de bestelling verpakken met gerecyclede materialen. Handgeknoopte tapijten kunnen prima worden opgevouwen en daarom kunnen ze compact verzonden worden. U ontvangt in de doos altijd een opgevouwen tapijt.
U hoeft niet in paniek te raken. De vervoerder is altijd verplicht om nogmaals bij u aan de deur te komen met het pakket. Wilt u het pakket sneller ontvangen, dan kunt u ook contact opnemen met de verzendmaatschappij. Soms kunt u een afspraak maken en het product ergens afhalen. Heeft u hulp nodig? Dan staan wij uiteraard voor u klaar!

Retour en ruilen

Bent u onverhoopt toch niet tevreden met het tapijt? Dat is geen enkel probleem, want u het product binnen 30 dagen na ontvangst retourneren zonder een reden op te geven. U kunt de bestelling op twee manieren retourneren. Ze kunnen geretourneerd worden via onze showroom of via de pakketdienst.
Wilt u de bestelling retourneren? Dan dient u eerst de retour bij ons aan te melden. Doe dit altijd binnen dertig dagen na ontvangst van de bestelling. Heeft u het verzoek om retour binnen dertig dagen gemeld? Dan heeft u daarna nog de mogelijkheid om het pakket binnen 14 dagen te retourneren. Na ontvangst en goedkeuring van het pakket betalen wij u het volledige aankoopbedrag terug. Het is wel van belang om de bestelling in originele staat en zonder beschadigingen te versturen.
Er zijn gelukkig geen kosten aan verbonden! U kunt het kosteloos retour sturen wanneer het product niet aan uw wensen voldoet. Het is overigens ook mogelijk om uw vloerkleed voor een ander kleed te ruilen. Wilt u graag ruilen? Neem dan contact op via info@tapijtenkelim.nl. U kunt het tapijt ook meenemen naar onze showroom in Bleiswijk. Daar heeft u de mogelijkheid om de kleden in het echt te bekijken.
Tapijtenkelim Facetlaan 49 2665NR Bleiswijk Voeg altijd uw naam of ordernummer aan de verzending toe

Onderhoud en materiaal

De meeste vloerkleden en tapijten versturen wij als een pakket. Het kan zijn dus dat er bij ontvangst vouwen in de kleden en tapijten zitten. Hier hoeft u zich gelukkig geen zorgen over te maken. De vouwen zullen snel verdwijnen, nadat u het kleed heeft neergelegd. U kunt er ook voor kiezen om de vouwen me de hand vlak te wrijven. Heeft u toch problemen met vouwen in het tapijt? Dan kunt u uiteraard contact opnemen met onze klantenservice.
De tapijten zijn gemaakt van natuurlijke materialen. Denk aan wol, katoen en zijde. We geven per tapijt duidelijk aan van welke materialen deze zijn gemaakt.
Ja! Alle tapijten zijn ook geschikt voor vloerverwarming!
De dikte is afhankelijk van het type vloerkleed. Kelims zijn bijvoorbeeld wat dunner, omdat deze plat zijn geweven. Kelims zijn doorgaans 4mm tot 8mm dik. Tapijten zijn geknoopt en daardoor ook een stuk dikker. Deze verkopen wij met de diktes 6mm tot 20mm.
Het is van belang om de tapijten goed te onderhouden. U kunt stof gemakkelijk verwijderen met een stofzuiger. Ook raden we u aan om de kleden eens per half jaar te luchten en uit te kloppen. Probeer zonlicht zoveel mogelijk te vermijden, want dit kan impact hebben op de kleur van het kleed. Het is ook geen slecht idee om het tapijt regelmatig om te draaien. Op die manier wordt een plek van een tapijt niet te lang belast. Wij hebben een nuttig artikel samengesteld met alle tips voor onderhoud. Lees het artikel hier.
Zit er een lelijke vlek op het tapijt of heeft u een ander ongeluk gehad? Dan kunnen wij het tapijt professioneel voor u reinigen. Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken. Wij hebben een artikel samengesteld met tips voor onderhoud en het behandelen van vlekken. Lees het artikel hier.
Bij ons krijgt u twee jaar garantie op de bestellingen die u plaatst. Deze datum gaat in op de dag dat u de bestelling thuis heeft ontvangen. Is er sprake van schade aan het vloerkleed? Dan kijken wij eerst wat de oorzaak van de schade is. Valt de schade onder de garantie? Dan zullen wij de kosten van het herstel volledig vergoeden inclusief de verzendkosten die u heeft moeten betalen. Is de schade te wijten aan verkeerd gebruik door de klant? Dan moet u helaas zelf de eventuele reparatiekosten betalen.
Onze tapijten zijn uniek en daarmee zeer bijzonder. Bent u verliefd geworden op een vloerkleed? Dan raden wij u ook aan om deze zo snel mogelijk aan te schaffen, want we hebben geen dubbele exemplaren van de tapijten. Is het kleed op voorraad? Dan sturen wij deze direct naar u toe. Is het tapijt niet op voorraad? Dan ontvangt u deze direct nadat deze bij ons is geleverd. Bent u niet tevreden na de levering? Dan sturen wij het tapijt retour en krijgt u het geld terug. U heeft ook de mogelijkheid om een tapijt bij ons te reserveren. Daarmee voorkomt u dat andere mensen het tapijt aankopen.

Showroom

MaandagGesloten
Dinsdag10:30 AM - 6:00 PM
Woensdag10:30 AM - 6:00 PM
Donderdag10:30 AM - 6:00 PM
Vrijdag10:30 AM - 6:00 PM
Zaterdag10:30 AM - 6:00 PM
Zondag12:00 PM - 5:00 PM
Facetlaan 49 2665 NR Bleiswijk